گزارش تصویری :

افتخار شانزدهم تجليل از دانش آموزان برتر كنكور سراسري ، المپيادها ي علمي و جشنواره خوارزمي


  • یزدفردا "نفرات برتر آزمون سراسري سال 88_ 87 طي آييني مورد تجليل قرار گرفتند.

به گزارش یزدفردا ظر به تداوم صدرنشيني استان در كنكور سراسري براي شانزدهمين سال متوالي و با هدف تجليل از دانش آموزان برتر كنكور سراسري ، المپيادها ي علمي و جشنواره خوارزمي همايش بزرگ افتخار شانزدهم پنجشنبه 29 بهمن ماه از ساعت 8:30 لغايت 12 در تالار معلم تربيت معلم شهيد پاكنژاد يزد برگزارشد

در این مراسم  نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد  کسب رتبه نخست قبولي آزمون سراسري براي شانزدهمين سال پيايي از سوي دانش آموزان استان يزد را مديون تلاش معلمان، والدين و دانش آموزان دانست.
حجت الاسلام و المسلمين" محمد علي صدوقي" با اشاره به اينکه خانواده نقش مهم و اساسي در جامعه دارد افزود: متاسفانه احساس مي شود کشورهاي غربي به اين اصالت لطمه و صدمه مي زنند.
وي بر حفظ و جايگاه خانواده تاکيد کرد و اظهار داشت: مادران در مديريت خانواده و تربيت فرزندان نقش بسزايي دارند.
امام جمعه يزد با بيان اينکه معلمان و اساتيد نقش مهم و اثر گذار در جامعه دارند افزود: معلمان جايگاه رفيعي دارند و بايد اين جايگاه حفظ شود.
وي با بيان اينکه متاسفانه حرمت و جايگاه معلمان همچون خانواده خدشه دار شده است اظهار داشت: دانش آموزان بايد براي معلمان خود احترام قائل شوند و هميشه از حقوق آنها دفاع نمايند.
صدوقي با بيان اينکه کشور نيازمند به رشته ها و تخصص هاي مختلف است گفت: بايد پذيرش دانشجو در رشته معلمي در دانشگاهها و مراکز آموزش عالي افزايش يابد.
وي گفت: بايد شرايطي فراهم شود که دانش آموزان نخستين رشته انتخابي آنها براي ورود به دانشگاه معلمي باشد.
وي بر استفاده از تجربيات معلمين بازنشسته تاکيد کرد.
استاندار يزد هم در اين آيين موفقيت دانش آموزان استان در عرصه هاي مختلف را مرهون تلاشهاي مسوولان، والدين و دانش آموزان دانست.
"محمد رضا فلاح زاده"با بيان اينکه در اسلام به موضوع علم تاکيد فراوان شده است از دانش آموزان خواست در راه تحصيل علم و دانش همراه به تهذيب نفس توجه کنند.
رييس سازمان آموزش و پرورش استان يزد نيز در اين آيين داشتن باورهاي ديني و مذهبي، شيوه مطالعه و برنامه ريزي آموزشي و رقابت سالم و داشتن استعداد و توانايي را از عوامل موفقيت دانش آموزان اين استان در آزمون سراسري ذکر کرد.
"محمدرضا باغستاني "ضمن تقدير از زحمات معلمان و مسوولان استان گفت: 15 هزار و 867نفر دانش آموزان اين استان در آزمون سرايري 88_87 شرکت کردند که 10هزار و 702 نفر معادل 68 درصد در دانشگاهها و مراکز آموزش عالي پذيرفته شدند.
وي با بيان استان هاي سمنان و مازندارن در رده بعدي قرار دارند افزود: درصد قبولي استان يزد نسبت به استان دوم هفت درصد مي باشد.
وي تصريح کرد: پنج نفر از قبول شدگان استان يزد رتبه تک رقمي و 80 نفر رتبه دو رقمي را به خود اختصاص دادند.
در پايان اين مراسم با حضور جمعي از مسولان استان از 73 نفر از ممتازين کنکور سراسري سال تحصيلي 88_ 87 و 13 نفر از دانش آموزان اين استان که در المپيادها و جشنواره خوارمي رتبه برتر را کسب کرده بودندبا اهداي لوح تقدير و جوايز تقدير شد.



گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا:












































































یزدفردا


 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا